مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 اسفند 1401 ساعت 13:102023-03-13بين الملل

در پشت پرده ترمیم روابط کره جنوبی و ژاپن چه می گذرد؟


دلایل آشتی دولت کره با ژاپن را می توان در دیپلماسی فعال دولت بایدن در رابطه با کره جنوبی و ژاپن جست و جو کرد.

با قدرت گرفتن چین در شرق آسیا و جهان، - فارس پلاس، دیگر رسانه ها- ایران نوشت: پارک جین وزیر خارجه کره جنوبی، دوشنبه هفته گذشته 6 مارس، از طرحی برای حل و فصل اختلافات کره جنوبی و ژاپن بر سر مسائل ناشی از استعمار ژاپن در کره خبر داد.

خبر این بود که دولت کره جنوبی در یک اقدام پیش دستانه قبول کرده بود که شرکت های کره ای به جای ژاپن به آسیب دیدگان ناشی از سال های استعمار ژاپن در کره غرامت بدهند و به این ترتیب بر اختلافات میان کره جنوبی و ژاپن پایان داده شود.

دو هفته قبل هم یون سوک یول رییس جمهور کره جنوبی، در سخنرانی ای که به مناسبت جشن استقلال کره جنوبی از ژاپن در اول مارس برگزار شده بود گفت که ژاپن از یک متجاوز نظامی در گذشته به شریکی با ارزش های جهانی یکسان تبدیل شده است و از مردمش خواسته بود که ژاپن را به عنوان یک شریک همکار و نه یک متجاوز نظامی ببینند.

این اخبار، عواطف بسیاری از کره ای ها را تحریک کرد؛ کره ای ها که بار دیگر خود را زیر بار حقارت استعمارگری ژاپن احساس می کنند، اعتراضات متعددی برپا کرده اند.

نظرسنجی گالوپ کره که روز جمعه منتشر شد نشان داد که تقریباً 60 درصد از مردم کره جنوبی با طرح دولت برای جبران غرامت به جای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در پشت پرده ترمیم روابط کره جنوبی و ژاپن چه می گذرد؟

در پشت پرده ترمیم روابط کره جنوبی و ژاپن چه می گذرد؟